یک وبلاگ نویس عاشق دنیای فناوری، شبکه و امنیت

عاشق دنیای کامپیوتر و شبکه و امنیت ام

یک وبلاگ نویس عاشق دنیای فناوری، شبکه و امنیت

عاشق دنیای کامپیوتر و شبکه و امنیت ام

عاشق دنیای کامیپوتر بودم. وارد حوزه شبکه شدم و به سمت امنیت کشیده شدم. بعد از اون کمی سراغ برنامه نویسی رفتم و تلاش میکنم تو این وبلاگ مقالات جالبی که پیدا میکنم را با شماها به اشتراک بزارم.

  • ۰
  • ۰

ماه گذشته، ما متوجه شدیم که هکرها دولت کالیفرنیا را در کالیفرنیا پایین کشیدند. تقریبا در همان زمان، یک شهر در ماین کنترل تمام اطلاعات خود را از دست داد. اینها به دنبال پایتخت ایالت نیویورک، آلبانی، اعلام کردند که هکرها عملیات تکنولوژیکی شهر را فلج کرده اند و این بدان معنی است که همه چیز مهم در شهر برداشته شده است. و تنها در هفته گذشته، بالتیمور توسط یک حمله موفقیت آمیز حمله کرد که 13 بیت کوین را برای رمزگشایی پرونده های شهر که در گرو گروگانگیری بودند، خواستار شدند.

قرار است دنیا به یک آینده خیره کننده شهر هوشمند تبدیل شود که در آن دولت ها همواره متصل هستند و بنابراین سریع تر و کارآمد تر از قبل عمل می کنند. اما اگر این جایی است که ما می رویم، باید با این واقعیت برخورد کنیم که بسیاری از شهرها هکرهای سودآور را قربانی می کنند.


سلاح اغلب در برابر شهرها استفاده می شود ransomware، نوعی بدافزار است که برای دسترسی به آنها طراحی شده، کنترل داده های مهم را بر عهده دارد و پس از آن تقاضای پول برای پایان دادن به بحران ناشی می شود. این یک طرح هکینگ محبوب است که اکنون شاهد یک منبع جدید موفقیت است.


طبق یک گزارش جدید از شرکت امنیتی سایبری، Recorded Future، دولت های آمریکایی، به ویژه شهرهای، ایالت ها، سازمان های اجرای قانون و مدارس، به طور فزاینده ای توسط ransomware هدف قرار می گیرند. طبق گزارش های عمومی، از سال 2013، حداقل 170 سیستم دولتی مورد حمله قرار گرفته اند. در سال جاری 21 حمله انجام شده است، ضبط شده در آینده پیدا شده است، و 2019 در حال افزایش است تا بیشترین تعداد حملات ransomware را علیه شهرها به ثبت برساند. اما با توجه به عدم شفافیت و پاسخگویی، حملات ناگهانی برای عموم و بسیاری از مدافعان ناشناخته است.


آیا این به دلیل افزایش کلی حملات ransomware است، یا این نتیجه از شهرستانها بیشتر به سیستم های خود را آنلاین؟ هیچ کس جواب کامل را نمی داند؛ چرا که، به دلیل عدم شفافیت و قوانین به اشتراک گذاری اطلاعات، هیچ کس به طور کامل نمی داند چه اتفاقی می افتد.


در یک زمان که شهرهای آمریکا در تلاش برای مقابله با زیرساخت های زیرزمینی - جاده های بد، پل های سقوط، بیمارستان های قدیمی - تلاش می کنند، به طور فزاینده ای مشخص می شود که شبکه های آسیب پذیر باید به فهرست نیازهای فاسد افزوده شود که به شدت نیاز به ارتقا دارند. با ظهور شهر به اصطلاح هوشمند، که در آن همه چیز به اینترنت متصل است، از جمله جاده ها، پل ها و بیمارستان ها بسیار مشابه است - چالش هایی که با شهرها مواجه می شود حتی بزرگتر می شود.


Allan Liska ضبط شده در آینده به Gizmodo گفت: "ما با شهرهایی که در هر لحظه به طور آنلاین در اینترنت حضور دارند، به طوری که زمانی که ransomware آنها را آفلاین می کند، چقدر بر انتخابات تاثیر می گذارد." "آتلانتا همه چیز را در" شهر هوشمند "داشته است، بنابراین حتی سیستم های دادگاه به صورت آفلاین گرفته می شوند، هیچ کس نمی تواند از طریق شهر پول پرداخت کند، زیرا این سیستم ها به صورت آفلاین اجرا می شوند."


شهرهای در سراسر کشور مسابقه برای تبدیل شدن به "هوشمندانه". تکنولوژی و پول فدرال همراه با احساسات غیرقابل انکار محبوب برای مدرن دولت است رانندگی فشار برای اتصال. اما این یک چیز است که اجازه دهید یک الگوریتم مستقیم خدمه جاده یا ایجاد یک سیستم تشخیص چهره برای شناسایی رانندگان - این موضوع کاملا متفاوت است به شهرستانها آماده برای مقابله با مشکلات امنیتی اجتناب ناپذیر است که ظاهر خواهد شد. این بدان معنا نیست که نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی شهرهای هوشمند


حمله ی رایانه ای 2018 آتلانتا به عنوان یکی از برجسته ترین تظاهرات شرکت های سهامی در اینجاست. میلیونها دلار برای بازیابی از یک حمله که در ابتدا تقاضای 50،000 دلار در هزینه است، هزینه می شود. هنگامی که آلبانیا در حال ضربه زدن بود، پلیس شهر برای یک روز کامل خراب شد. حمله به سانفرانسیسکو، یک شهر در قلب صنعت فناوری آمریکایی، در نهایت منجر به از دست دادن درآمد میلیون دلاری شد که آژانس حمل و نقل شهری نمی توانست پول از سواران دریافت کند. سیستم های کامپیوتری بالتیمور، تلفن و ایمیل یک هفته پس از کشف مجدد رایانه به طور آفلاین باقی می مانند.


به تنهایی، شهرها اغلب قادر به مقابله با عظمت وظیفه نیستند. در ایالات متحده، سوالات زیربنایی بزرگ به طور تاریخی توسط دولت فدرال پاسخ داده شده است، و Liska استدلال می کند که سطح کمک مورد نیاز در اینجا است.


Liska گفت: "این یک مشکل امنیتی ملی است. "ما روشن کردیم که این یک بازیگر دولتی نیست، اما اگر شهر شما تعطیل شود، مهم نیست که آیا یک کشور مملکت یا سایبری است یا نه، اثر یکسان است."


Liska می گوید که او امیدوار است که وزارت امنیت داخلی را ببیند، آژانس که مسئولیت دفاع از زیرساخت های حیاتی را برعهده دارد و پول بیشتری را به ماموریت دفاع از شهرها اختصاص می دهد.


لسکا گفت: "از آنجایی که شهرها دقیقتر میشوند، مردم بیشتر و بیشتر از این انتظار دارند و به توسعهی آنچه که ما در زمینه زیرساختها میپردازیم، میشود". "این روش های آنلاین تنها راهی برای انجام وظایف خاص خواهد بود، که این بدان معنی است که این حملات تاثیر بیشتری خواهند داشت. از آنچه ما می بینیم، حملات تنها افزایش می یابد. "

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی