یک وبلاگ نویس عاشق دنیای فناوری، شبکه و امنیت

عاشق دنیای کامپیوتر و شبکه و امنیت ام

یک وبلاگ نویس عاشق دنیای فناوری، شبکه و امنیت

عاشق دنیای کامپیوتر و شبکه و امنیت ام

عاشق دنیای کامیپوتر بودم. وارد حوزه شبکه شدم و به سمت امنیت کشیده شدم. بعد از اون کمی سراغ برنامه نویسی رفتم و تلاش میکنم تو این وبلاگ مقالات جالبی که پیدا میکنم را با شماها به اشتراک بزارم.

  • ۰
  • ۰

WhatsApp فقط یک آسیب پذیری را مرتکب شده است که به بازیگران بدخواه اجازه می دهد تا از نرم افزارهای جاسوسی بر روی تلفن های تحت تاثیر گذر از راه دور نصب کنند، و تعداد گزارش های ناخوشایندی نیز با بسته بندی snooping تجاری که معمولا به کشورهای مؤثر فروخته می شود.


این آسیب پذیری (که در اینجا ثبت شده) توسط WhatsApp متعلق به فیس بوک در اوایل ماه مه کشف شد، این شرکت به TechCrunch تایید کرد. ظاهرا اشکالی در ویژگی تماس صوتی برنامه وجود دارد که اجازه می دهد تماس گیرنده اجازه نصب نرم افزارهای جاسوسی بر روی دستگاه مورد نظر را بدهد، چه جواب داده شد یا خیر.


نرم افزارهای جاسوسی که به دلیل نصب آنها شناسایی شده بودند، Pegasus Group NSO Group مبتنی بر اسرائیل بود که معمولا (به طور ظاهرا) مجوز دولتها برای اهداف تحقیقات و دسترسی به جنبه های مختلف دستگاه های خود را دارند.


این، همانطور که می توانید تصور کنید، یک سوراخ امنیتی بسیار شدید است و پنجره ای که طی آن باز بود، یا اینکه چند نفر از آن تحت تاثیر قرار گرفته اند، دشوار است. بدون دانستن آنچه که استثمار بود و چه WhatsApp اطلاعات در مورد نوع فعالیت نگه می دارد، ما فقط می توانیم حدس بزنیم.


این شرکت اعلام کرده است که شمار اندکی از کاربران مورد هدف قرار گرفته است، زیرا ممکن است برای اعزام غیرقانونی باشد، محدود کردن آن به بازیگران پیشرفته و بسیار متعهد.


در صورت وجود هشدار به این موضوع، شرکت اعلام کرد که زمان لازم برای تغییرات لازم در زیرساخت آن کمتر از 10 روز طول می کشد که حمله را غیرقابل استفاده می کند. پس از آن یک بروزرسانی به مشتری منتقل شد که بیشتر در برابر سوء استفاده محافظت می شد.


شرکت WhatsApp در بیانیه ای اعلام کرد: "WhatsApp مردم را ترغیب می کند که به آخرین نسخه برنامه ما ارتقاء دهند و همچنین سیستم عامل تلفن همراه خود را تا تاریخ حفظ کنند تا از سوء استفاده های احتمالی هدفمند طراحی شده برای سازش با اطلاعات ذخیره شده در دستگاه های تلفن همراه محافظت شود."

بنابراین در مورد NSO گروه چیست؟ آیا این حمله نیز به کارشان می انجامد؟ این شرکت به Financial Times گفت که اولین حمله را گزارش کرد و این موضوع را مورد بررسی قرار داد. اما اشاره کرد که مراقب باشید که خود را با برنامه های کاربردی واقعی نرم افزار خود متصل نکنید - آن را به مشتریان خود و بررسی سوء استفاده می پردازد، اما این هیچ ارتباطی با نحوه استفاده از آن یا علیه آنها ندارد.


WhatsApp NSO را در سخنان خود نام نهاد، اما سوء ظن هایش به نظر روشن است:


"این حمله سایبری دارای همه نشانه های یک شرکت خصوصی شناخته شده برای کار با دولت برای ارائه نرم افزارهای جاسوسی است که به طور رسمی وظایف سیستم عامل های تلفن همراه را تحمیل می کند."


به طور طبیعی زمانی که یک برنامه متمرکز بر امنیت مانند WhatsApp می بیند که یک شرکت خصوصی، به احتمال زیاد، به طور مخفیانه سوء استفاده شناخته شده و خطرناک از پروتکل های آن را به فروش می رساند، مقدار خاصی از دشمنی وجود دارد. اما این همه بخشی از بازی 0 روزه است، مسابقه تسلیحاتی برای محافظت در برابر آخرین اقدامات امنیتی و یا نقض آن. WhatsApp به وزارت عدلیه و "تعدادی از سازمان های حقوق بشر" در مورد این موضوع اطلاع داد.


شما باید، همانطور که WhatsApp می گوید، همیشه برنامه های خود را تا تاریخ برای شرایط مانند این نگه دارید، اگر چه در این مورد مشکل می توان در backend ثابت قبل از اینکه مشتریان می تواند لایحه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی