یک وبلاگ نویس عاشق دنیای فناوری، شبکه و امنیت

عاشق دنیای کامپیوتر و شبکه و امنیت ام

یک وبلاگ نویس عاشق دنیای فناوری، شبکه و امنیت

عاشق دنیای کامپیوتر و شبکه و امنیت ام

عاشق دنیای کامیپوتر بودم. وارد حوزه شبکه شدم و به سمت امنیت کشیده شدم. بعد از اون کمی سراغ برنامه نویسی رفتم و تلاش میکنم تو این وبلاگ مقالات جالبی که پیدا میکنم را با شماها به اشتراک بزارم.

  • ۰
  • ۰

اینترنت اکسپلورر مایکروسافت شهرت قدیمی برای امنیت ضعیف است، اما اکنون به اندازه کافی بد است که شما می توانید آن را با استفاده از آن بر روی کامپیوتر خود، مورد حمله قرار دهید. کارشناس امنیت سایبری جان صفحه یک سوءاستفاده ناخواسته را در مرورگر وب از فایل های MHT (قالب آرشیو وب) نشان داده است که هکرها می توانند هر دو را به جاسوسی بر روی کاربران ویندوز و دادههای محلی خود سرقت کنند. همانطور که ویندوز به طور پیش فرض فایل های MHT را با استفاده از اینترنت اکسپلورر باز می کند، شما حتی نباید مرورگر را برای این مشکل اجرا کنید - همه چیزهایی که باید انجام دهید باز کردن پیوست ارسال شده از طریق چت یا ایمیل است.

آسیب پذیری بر ویندوز 7، ویندوز 10 و ویندوز سرور 2012 R2 تاثیر می گذارد.


اگر این موضوع برای افشای این نقص نبود، این مسئله ای نیست. صفحه جزئیات مربوط به این سوءاستفاده را پس از ارسال مایکروسافت اعلام کرد که رفع مشکل امنیتی فوری را رد کرد. به جای آن گفت که یک رفع خواهد شد "در نظر گرفته" در انتشار آینده. در حالی که این نشان می دهد پچ در راه است، آن را میلیون ها نفر از کاربران بالقوه آسیب پذیر، مگر اینکه آنها یا خاموش کردن اینترنت اکسپلورر و یا اشاره به برنامه دیگری که می تواند فایل های MHT باز کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی