یک وبلاگ نویس عاشق دنیای فناوری، شبکه و امنیت

عاشق دنیای کامپیوتر و شبکه و امنیت ام

یک وبلاگ نویس عاشق دنیای فناوری، شبکه و امنیت

عاشق دنیای کامپیوتر و شبکه و امنیت ام

عاشق دنیای کامیپوتر بودم. وارد حوزه شبکه شدم و به سمت امنیت کشیده شدم. بعد از اون کمی سراغ برنامه نویسی رفتم و تلاش میکنم تو این وبلاگ مقالات جالبی که پیدا میکنم را با شماها به اشتراک بزارم.

  • ۰
  • ۰

در روز جمعه، مایکروسافت ایمیل های اطلاع رسانی را به برخی از کاربران اعلام کرد که صاحبان حساب های Outlook را نقض شرکت رنج می برد و همچنین ممکن است به طور مستقیم کاربران Outlook را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته مایکروسافت، بین 1 ژانویه 2019 و 29 مارس 2019 یک هکر یا گروهی از هکرها، حساب یک عامل پشتیبانی مایکروسافت، یکی از نمایندگان پشتیبانی مشتری شرکت را که شکایات فنی را تحت پوشش قرار داده، به خطر انداخت.

سازنده سیستم عامل اعلام کرد که اعتبار نامه عامل عامل آسیب پذیر را پس از دریافت نفوذ غیر مجاز از کار انداخته است. با این حال، این شرکت اعلام کرده است احتمال وجود دارد که هکر دسترسی و محتوای برخی از حساب های کاربران Outlook را مشاهده کند.

"این دسترسی غیر مجاز می تواند به احزاب غیر مجاز دسترسی و / یا مشاهده اطلاعات مرتبط با حساب ایمیل شما (مانند آدرس ایمیل شما، نام پوشه ها، خطوط موضوعی ایمیل و نام های دیگر آدرس های ایمیل مایکروسافت در ایمیل ارسال شده به مشتریان گفت: شما با آن ارتباط برقرار می کنید، اما محتوای هر ایمیل یا پیوست نیست.

با این حال، مهندسان سابق مایکروسافت این ادعا را رد کرده اند - که عوامل پشتیبانی نمی توانند محتوای ایمیل کاربر را مشاهده کنند.

یک مهندس سابق به ZDNet از طریق چت رمزگذاری شده گفت: "آنها می توانند ببینند که چه تعداد ایمیل شما وجود دارد، جایی که پایگاه داده دروغ است، محتوای ایمیل، آخرین شخصی که شما ایمیل فرستادید."

ZDNet با مایکروسافت برای اطمینان در مورد این ادعا با مایکروسافت تماس گرفت و به ما اطلاع داده شد که اطلاع رسانی ایمیل در واقع دقیق بود و هکر به محتوای ایمیل کاربران و فایلهای پیوست دسترسی نیافت اما جزئیات بیشتری به دست نیاورد.
در ادامه سوالات با دیگر مهندسان مایکروسافت نیز به ما گفته شد که سردرگمی در مورد اینکه چه چیزی ممکن است هکرها دسترسی داشته باشند بستگی به حساب کاربری هکر دارد. به عنوان اصطلاح "عامل پشتیبانی" برای هر دو از کارکنان پشتیبانی فنی استفاده می شود، بلکه برای مهندسین کار با مشتریان شرکت مایکروسافت. دومی دسترسی به سرورها را افزایش داده است زیرا معمولا آنها مسائل پیچیده تر را حل می کنند.

در ضمن، این شرکت توصیه می کند که کاربرانی که ایمیل دریافت کرده اند در مورد این نقض اخیر، اعتبار Outlook.com خود را تغییر دهند، حتی اگر هکرها به کلمه عبور کاربران Outlook دسترسی نداشته باشند.

ZDNet می داند که این حادثه فقط تعداد کمی از کاربران مایکروسافت چشم انداز را تحت تاثیر قرار داده و مایکروسافت همچنین تشخیص و نظارت بر حساب های متاثر شده را تنها برای اطمینان از عدم دسترسی غیر مجاز برای آن حساب ها افزایش داده است.
  • ۹۸/۰۱/۲۵
  • وبلاگ نویس

Hack

Outlook

ceh

microsoft

نفوذ

هک

هکر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی